Auditoria tècnica d’una obra viària que pateix desviacions temporals i pressupostàries
Les complicacions aparegudes en fase d’execució d’una obra viària de gran magnitud han portat a auditar el projecte original, l’oferta del contractista i el seguiment de l’obra (actes, revisions de projecte). S’han analitzat les circumstàncies que existien d'inici i les que han pogut sobrevenir al llarg de l’execució, que han provocat desviacions de cost i de termini d'execució respecte les previsions inicials. La feina de l’equip d’auditors ha estat supervisada per un consell assessor d’especialistes designats per tres col·legis professionals.
Banc de dades per a infraestructures hidràuliques
Banc per a l’elaboració de pressupostos i càlculs d’impacte ambiental per a les obres hidràuliques d’un gestor regional d’infraestructures. Permet calcular, en estadi de projecte, el cost energètic, les emissions de CO2 i els residus d’obra i d’embalatge i fer comparatius entre solucions alternatives. El banc es va crear en 1997 i des de llavors l’ITeC el manté actualitzat.
Banc de dades per a un servei municipal de manteniment de paviments
Banc per a l’elaboració de pressupostos, plecs de condicions tècniques i càlculs d’impacte ambiental de projectes de manteniment viari urbà. Inclou partides de obra de calçades i voreres, tant pel que fa al paviment com a la senyalització horitzontal. El banc es va crear el 1994 i des de llavors l’ITeC el manté actualitzat.
Banc de dades per a un col·legi d’enginyers de camins
Banc per a l’elaboració de pressupostos i plecs de condicions tècniques per a projectes d’enginyeria civil. També inclou partides d’edificació, manteniment i assaigs de control de qualitat que puguin ser d’utilitat als enginyers col·legiats. El banc es va crear el 1992 i des de llavors l’ITeC el manté actualitzat.
Banc de dades per a instal·lacions de gestió de trànsit
Banc per a l’elaboració de pressupostos per a projectes d’instal·lacions de control, regulació i vigilància de la mobilitat i la seguretat viària. S’utilitza per als projectes d’implantació i manteniment sota la responsabilitat d’un gestor regional de trànsit viari, i conté elements constructius propis d’aquest entorn, com sistemes de CCTV, cinemòmetres, radars, panells de missatge variable, a més de la seva alimentació sense xarxa i les connexions de dades entre ells. El banc es va crear en 2015 i des de llavors l’ITeC el manté actualitzat.
Sistematització dels pressupostos de manteniment viari d’una entitat supramunicipal
Els responsables de manteniment d’una xarxa de mobilitat urbana gestionaven les obres usant un banc de preus d’elaboració pròpia, que l’ITeC ha acabat d’estructurar i aprofundir. El resultat és un banc coherent amb les darreres novetats normatives amb el qual es poden confeccionar pressupostos, plecs de condicions, control de qualitat i plans de seguretat i salut.
Avaluació de solucions constructives prefabricades per a drenatge i infiltració lineal
Un producte de drenatge lineal combina un tub perforat i una camisa filtrant gràcies a la qual es pot prescindir de l’habitual capa de grava que cal estendre per la rasa. Atès que les normatives com la UNE 53994 només apliquen al tub pròpiament dit, ha calgut dissenyar un procediment específic per mesurar el comportament hidràulic i mecànic del conjunt per ambdues de les seves funcions (drenatge i infiltració) així com la seva durabilitat.
Banc de dades per a obres portuàries
Banc per a l’elaboració de pressupostos per a les obres d’enginyeria civil que gestiona una autoritat portuària. Inclou elements constructius específics per a obres portuàries (dragatges, esculleres, superestructura de molls, ferrocarril) i d’altres més generalistes que els complementen (pavimentació, senyalització, canalitzacions de serveis). El banc es va crear l’any 2000 i des de llavors l’ITeC el manté actualitzat.
Control documental i pressupostari d'un projecte de remodelació d’un pont urbà
Un ajuntament vol millorar el trànsit de vianants en un pont construït als anys 60, per la qual cosa compta amb un projecte de remodelació per ampliar les voreres i reparar el formigó de l’estructura. Abans de licitar l’obra, ha demanat que l’ITeC faci una sèrie de comprovacions sobre els amidaments i el pressupost del projecte, per assegurar-se que tota la documentació és coherent i que el preu de sortida és realista.
Ús d'escòries siderúrgiques com a àrid en obres viàries
Abans d'acceptar un àrid d'origen siderúrgic en un projecte d'obra civil, es demana justificar la seva validesa per a fer-lo servir com tot-ú i com a sòl seleccionat tipus 2 segons la Instrucció de Carreteres. S'ha comprovat el compliment de la reglamentació nacional d'obra civil (granulometria, geometria, absorció d'aigua i resistència al desgast, contingut de SO3, qualitat dels fins, coeficient de Los Angeles) i dels requisits de substàncies perilloses (alliberament de metalls pesats per lixiviació)