Màrqueting digital en construcció: La importància de les xarxes socials

Per: Publicat: 17/02/2025Categories: Informació tecnològica, Màrqueting, Opinió

Anna BiscarriEl de la construcció ha estat un sector basat tradicionalment en la presencialitat i les relacions directes, però la integració d’estratègies digitals comença a ser realment urgent si es pretén tenir un avantatge competitiu. Les xarxes socials són una peça imprescindible a l’estratègia de màrqueting digital, que ofereix múltiples beneficis:

Visibilitat i reputació online

Xarxes socials, com LinkedIn, Instagram i fins i tot Tiktok, permeten a les empreses del sector augmentar la seva presència al mercat. Des de mostrar avenços en obres, fins a compartir testimonis de clients o destacar certificacions de qualitat, contribueix a enfortir la reputació empresarial i a reforçar la imatge de marca, així com a generar confiança en aquesta.

Comptar amb una estratègia digital ben definida ajudarà a diferenciar-se de la competència. Les empreses aconseguiran un canal que els permeti, per exemple, demostrar el seu compromís amb la innovació i la sostenibilitat, aspectes cada cop més valorats al sector de la construcció.

Comunicació i relació amb la clientela

Les xarxes socials serveixen per atraure nova clientela, però també per alguna cosa que massa sovint es deixa de banda, fidelitzar l’existent. Permeten oferir contingut informatiu i una interacció constant, cosa que fa que se sentin part del procés, ja que la comunicació deixa de ser la de “jo parlo i tu escoltes”, per convertir-se en bidireccional.

Poden aclarir inquietuds o compartir experiències, cosa que augmenta la confiança en l’empresa. A més, pot traduir-se en recomanacions i comparticions del teu contingut que generen més trànsit cap a la teva web i, en conseqüència, un millor posicionament.

Captació de talent i networking

En un sector en el qual l’especialització és clau, les xarxes socials afavoreixen la captació de talent i LinkedIn és la plataforma per excel·lència en aquest sentit. Facilita poder identificar perfils professionals qualificats, difondre ofertes laborals i connectar amb experts.

Així mateix, les xarxes fomenten el networking entre empreses, proveïdors i professionals que poden col·laborar i intercanviar coneixements. La participació en grups especialitzats reforça la presència de l’empresa a la comunitat professional.

Innovació i tendències

El sector de la construcció està en constant evolució, amb avenços tecnològics que transformen la manera com es dissenyen i executen els projectes, i les xarxes socials permeten estar al dia en tot moment sobre aquests avenços i sobre les diferents tendències que van sorgint.

També ofereixen la possibilitat de seguir referents del sector, participar en debats i mantenir-se actualitzats permanentment sobre noves metodologies per continuar sent competitius.

Recull de dades i segmentació

Les xarxes permeten recopilar dades sobre les preferències i els comportaments dels usuaris i usuaries. Aquesta informació és de gran valor per poder segmentar l’audiència i oferir-los un contingut personalitzat i adaptat a les seves necessitats.

A través de l’anàlisi d’interaccions i comentaris, es pot comprendre millor el públic objectiu, optimitzar les estratègies de màrqueting i millorar l’efectivitat de les campanyes. Una segmentació adequada contribueix a una comunicació més eficient i adreçada.

Conclusió

El 2024, el 64,7% de les empreses espanyoles van utilitzar xarxes socials com Facebook, LinkedIn, X o Xing. En el sector de la construcció no disposem d’estadístiques específiques, però la tendència cap a la digitalització i l’ús d’aquestes plataformes és evident.

L’ús estratègic de les xarxes socials és un factor clau per al creixement i la modernització de les empreses del sector. Des de millorar la reputació online fins a fomentar la comunicació amb clients/es i col·laboradors/es, aquestes plataformes són d’enorme utilitat. Adaptar-se a l’era digital no només amplia les oportunitats de negoci, sinó que també reforça la competitivitat en un mercat cada cop més exigent i dinàmic.

Anna Biscarri

Gerent de Comunicació - ITeC

Compartir aquesta informació

Autor/a: Anna Biscarri

Anna Biscarri
Gerent de Comunicació - ITeC
Anna Biscarri

Gerent de Comunicació - ITeC