Amelia Hub capta 5 M€ d’inversió per automatitzar el control de qualitat en la construcció de parcs solars

El sector del ConTech continua creixent i una de les startups del nostre ecosistema acaba de tancar una nova ronda de finançament de 5 milions d’euros. Parlem d’Amelia Hub, una companyia que impulsa la digitalització del control de qualitat en la construcció de parcs fotovoltaics.
Fundada per Bernardo Sá Pereira i David Ferré, la scaleup acumula més de 30.000 operacions en més de 20 països, i ha evolucionat des de la inspecció amb drons cap a una solució integral que combina software i hardware per optimitzar processos clau en obra.
El seu producte principal, Hincator®, permet mesurar i registrar de manera automatitzada la instal·lació dels pilars sobre els quals s’ubiquen els panells solars. El sistema captura dades en menys de 15 segons per punt, les sincronitza en temps real – fins i tot en entorns sense cobertura – i genera informes automàtics sense necessitat d’intervenció manual.
Aquesta proposta suposa un canvi rellevant respecte als processos tradicionals, aportant més precisió, traçabilitat i eficiència, alhora que redueix errors humans, temps d’execució i costos associats a retrocessos. També permet una presa de decisions més àgil durant l’execució del projecte, especialment en entorns d’alta complexitat.
En paral·lel, Amelia treballa per ampliar la seva solució i cobrir també les fases d’operació i manteniment, amb l’objectiu d’abastar tot el cicle de vida dels actius energètics.
De cara a 2026, la companyia preveu reforçar la seva expansió internacional, amb especial focus en els Estats Units i mercats emergents, i continuar escalant en un mercat global amb un ampli potencial per a solucions tecnològiques aplicades a la construcció.
