Domòtica amb objectes BIM basats en eCOB®, a la biblioteca de l’ITeC

Per: Publicat: 12/07/2024Categories: BIM

Domòtica amb objectes BIM basats en eCOB®, a la biblioteca de l’ITeCLa biblioteca d’objectes genèrics BIM de l’ITeC ha incorporat diversos objectes de regulació, maniobra i control per a instal·lacions de calefacció, ventilació i aire condicionat d’edificis. Són els següents:

  • Caixa de sistemes de control de l’edifici
  • Cronotermòstat d’ambient amb programació per a calefacció
  • Bateria gel cíclic amb microinversor
  • Termòmetre
  • Manòmetre
  • Sensor d’humitat per a connectar a controlador centralitzable
  • Regulador per a instal·lació fotovoltaica aïllada
  • Convector de bomba de calor
  • Vàlvula de seguretat ACS

L’ús del control automatitzat integrat en instal·lacions tèrmiques i de ventilació d’edificis, ofereix l’oportunitat a l’usuari de monitorar i controlar la calefacció/refrigeració o el sistema de ventilació. Totes les dades de les condicions ambientals i el comportament de l’usuari es poden transferir a un sistema on aplicar funcions de control remot.

Aquestes solucions tecnològiques optimitzen i contribueixen notablement a la millora de l’eficiència energètica tant en obra nova com en rehabilitació.

Els objectes desenvolupats donen compliment a les exigències generals de disseny que estableix el CTE, així com les instruccions específiques d’aquests tipus d’equips.

Han estat desenvolupats d’acord amb l’estàndard de creació d’objectes BIM eCOB®, en la versió eCOB v1.0_2020 (consultable a ecobject.com), i queden compresos a les classes del format IFC (ISO 16739), i a la classificació GuBIMclass que s’indica en el següent quadre de tipus afegits a la biblioteca:

Aquests objectes formen part del conjunt que s’està desenvolupant, en relació amb els sistemes tecnològics d’instal·lacions tèrmiques i de ventilació d’edificis, per a la millora de l’eficiència energètica, i complementen els ja publicats anteriorment, disponibles en la web de la biblioteca.

Els objectes es poden consultar aquí. Descarregables per a usuaris de BEDEC.

Els fabricants de productes de la construcció que es corresponen amb aquests objectes genèrics poden disposar d’objectes BIM propis adaptats a l’estàndard eCOB® en el moment que ho desitgin contactant amb ITeC.

 

ITeC
ITeC

Compartir aquesta informació

Autor/a: ITeC

Avatar
ITeC
ITeC